lørdag 12. februar 2011

Sykt dårlige forhold

Siden siste innlegg har forholdene vært helt ubeskrivelig dårlige. Først var det sykt mye vind, så kom en dag med sykt mye regn. Alle elvene på øya flommet opp og det ble helt ufiskbart over alt. Ahuriri gikk fra ca. 30 kubikk til over 300 kubikk bare over natta. Ved slike forhold er som regel Tekapo river et godt alternativ. Denne elva er regulert og holder som regel ganske bra med fisk. Vi dro derfor dit. Været var OK og vi hadde egentlig store forhåpninger om en fin fin fiskedag.
Her ser dere hva som møtte oss.



























Fulstendige ufiskbare forhold.
Dagen etter hadde vi hørt at Hakataramea var klar og at det gikk fint å fiske der. Vi stod opp tidlig og satte kursen mot "the Haka" som de innfødte kaller den. Når vi kom til Kurow, hvor du må krysse brua, viste det seg at denne var stebgt pga. vannmengden, så vi kom ikke over. Denne fiskedagen gikk også i dass.
Vi bestemmer oss for at det er helt nødvendig at vi reiser til et helt nytt omeråde. På veien stopper vi på et av de sikreste elvene  her, men der er det faktisk sandstorm...

Vi går nå og håper på bedre vær og håper at de neste dagene skall gi oss flere gode fiskeopplevelser.
we will see.....

3 kommentarer:

  1. Det står øverst på siden at jeg skal rapportere misbruk...!!! jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det....

    Når er du hjemme igjen forresten??

    SvarSlett
  2. kjipt,
    får håpe det blir noen godværsdager før ferien er over. Må bare si jeg gleder meg til isløsning i lom.

    Mattis

    SvarSlett
  3. Jævla kjedeligt når ein har begrensa med tid...håpar veret vert betre..

    SvarSlett