lørdag 5. februar 2011

Alene på tur

Etter siste innlegg er jeg blitt alene. Petter og Kjersti har reist hjem til Norge. Jeg velger å ha base i Omarama noen dager for å fiske Ahuriri. Dessverre kommer det regn inne i fjellene og elva bli farget og er derfor ikke fiskbar så jeg må finne andre muligheter. Velger en av de andre store elvene i området, men dessverre er denne også farget av regnet. Det ser ikke helt umulig ut , men forholdene er ikke gode. Dagen starter med flott vær, men så skjer det som er typisk for New Zealand. I løpet av 20 minutter forandrer været seg fra bra til helt jævlig. Himmelen pakker seg med skyer og nordvesten setter inn. Fluekasting blir helt umulig. Alikevel fortsetter jeg litt til og jeg finner faktisk en STOOR fisk som beiter rett ved evebredden. Pga vinden er den eneste muligheten jeg har å banke flua rett i hodet på fisken. Fisken tar, men dessverre detter den av undre håvingen. Vannvittig synd for dette var en fisk som nærmet seg fire kilo.
Dagen etter gjentar det samme seg. Fine forhold fra morgenen, men så snart du får snøret i vannet, drar vinden på igjen og gjør forholdene ufiskbare. Mister også denne dagen en fin fisk. Bare å pakke sammen sekken igjen. Virker som om jeg er forfulgt av uflaks.
Dagen ette velger jeg en ny strategi. Litten "Mountain stream" som ikke er så utsatt for vind. Har bestemt meg for å prøve litt solofilming. Det blir ikke så bra, men dere får bedømme reultatet selv...


søk på

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar